بهترين محتوا توليد محتوا متني
|
سبك و لحن دو مفهوم پر اهميت در بازاريابي محتوا مي باشند. بر خلاف تصور عموم سبك و لحن يك برند دو مقوله ي كاملاً متفاوت مي باشند. سبك عبارت است از شيوه ي خاصي كه چيزي را بيان مي كنيم يا مي نويسيم در حالي كه لحن يك نگرش است كه در پس گفتار يا نوشتار وجود دارد. در توليد محتواي بازاريابي بايد سبك و لحن مناسب با اهداف برنامه بازاريابي محتوا را به كار برد. سبك ممكن است استفاده از جملات ساده و كوتاه متعدد باشد در حالي كه لحن متن تخصصي انتخاب شده است. البته سبك و لحن جداي از يكديگر نيستند و تركيب آنها يك صداي خاص را پديد مي آورد. هر برند داراي صداي خاص خود مي باشد. اهميت لحن در توليد محتواوظيفه ي بازاريابي محتوا برقراري ارتباط با مخاطبين و مشتريان است. ايجاد ارتباط مستلزم رسيدن صداي برند و كسب و كار شما به مخاطبين است. همانطور كه گفته شد محتواي توليد شده صدا و لحن خاصي دارد. لحن صدا محتوايي درون محتواي شماست. لحن حامل تمامي پيام هاي ضمني درباره ي شما و كسب و كارتان است. لحن محتوايي است پنهان كه اثرات آن بر ناخودآگاه مخاطبين به مراتب بيشتر از بخش هاي پيداي محتواست. لحن مورد استفاده ي شما به مرور زمان به شخصيت برند شما شكل مي دهد. براي شكل دادن به شخصيت برند خود همواره بايد از لحن يكساني در توليد محتواي بازاريابي خود استفاده كنيد. با توجه به اهميت لحن و سبك محتوا، آشنايي با اصول انتخاب لحن مناسب براي تاثيرگذاري بر مخاطبين ضروري است. در ادامه به چند نكته مهم در ارتباط با شكل دهي لحن و صدا در بازاريابي محتوا اشاره خواهيم كرد. صداي خود را انتخاب كنيد و آن را حفظ كنيد: يكي از اشكالات كار بازاريابان محتوا اين است كه نمي توانند صداي واحدي براي كسب و كار خود داشته باشند. اغلب دليل اين مشكل عدم توافق مديران بر سر واگذاري هر بخش از كار به نويسنده ي مناسب است. اما حفظ صداي واحد براي جلب اعتماد و وفاداري مشتريان ضروري است. متفاوت باشيد: اكثر برندها مي خواهند شخصيتي حرفه اي و در عين حال صميمي داشته باشند. فهميدن چرايي آن با توجه به هدف بازاريابي محتوا چندان مشكل نيست. اشكال كار اينجاست كه اين سياست باعث شده شركت هاي زيادي صداي مشابه داشته باشند. سعي كنيد پس از تعيين اهداف خود با توجه به قابليت هاي كسب و كارتان صدايي متفاوت براي خود انتخاب كنيد. با اين كار مي توانيد كسب و كار خود را از سايرين متمايز كنيد.
امتیاز:
بازدید: 0
در بازاريابي محتوايي آنچه اهميت دارد انتخاب درست مخاطب است. بايد مخاطبي را انتخاب كرد كه مشتري بالقوه باشد و در مراحل بعد بتوان محصول و خدمات خود را به او بفروشيم. با انتخاب صحيح مخاطب ميتوان مطابق با نيازهاي او محتواي مناسب توليد كرد. قالب اين محتوا براي اينكه در معرض ديد مخاطب قرار گيرد بايد بر اساس اصول سئو و بهينه سازي موتورهاي جستجو و سوالاتي كه كاربر ميپرسد انتخاب شده باشد. براي تعيين فرمت مناسب محتواي بازاريابي بايد فرايندي را طي كرد كه در ادامه به توضيح آن خواهيم پرداخت. فرايند تصميم گيري در مورد انتخاب قالب محتوامحتواهاي مناسب بازاريابي محتوا قالبهاي گوناگوني دارند از جمله: پستهاي وبلاگ، مقالات طولاني سايت، ويدئو، گالريهاي تصاوير و … پيش از توليد محتوا بايد قالب آن را طي فرايندي مشخص كرد. براي تصميم گيري در خصوص قالب محتوا با موضوعي خاص بايد به اين سه سوال جواب داد:
فرمت مناسب محتواي بازاريابيدر پاسخ به سوال اول شما بايد مشخص كنيد كاربر به دنبال كدام نوع از اين موارد است: ۱- خريد ۲- وب گردي ۳- اطلاعات براي كاربراني كه با هدف خريد يا صرفا گشت و گذار جستجو انجام ميدهند محتواي بازاريابي مناسب نيست. در صورتي كه كاربر به دنبال اطلاعات جستجو انجام داده محتواي بازاريابي مناسب را با توجه به كلمات كليدي و سوال او ميتوان در اختيارش گذاشت. ممكن است كاربر به دنبال پاسخ سريع به سوالش باشد يا با هدف مقايسهي جزئيات محصولات و يا اطلاعات حرفهاي و علمي باشد. هركدام از اين اطلاعات قابل خاص خود را ميطلبد. پس از پاسخ به سوال اول بايد پرسيد آنچه در صفحات جستجو به نمايش در ميآيد چيست؟ لينكهاي آبي و آگهيها، عكسها، اخبار، ويدئو، پاسخهاي كوتاه، لينك سايتها و نقشه و آدرس و ... انواع محتوادر كنار تمام موارد گفته شده شما بايد بدانيد مخاطب شما به چه نوع محتوايي علاقه دارد يا قصد دارد زمان خود را صرف چه چيزي كند درباره اين موضوع توضيح خواهيم داد. محتواي تصويري:محتواي تصويري شامل: ايلاستريشنها، اينفوگرافيكها، تصاوير ساده و ... هستند. اگر ارزش محتوا را درك كنيد، احتمالاً ميدانيد كه تصاوير ميتوانند از نظر ميزان جذابيت تفاوت زيادي ايجاد كنند. در حقيقت، محققان دريافتند كه تصاوير رنگي تمايل افراد به خواندن يك محتوا را 80 درصد افزايش ميدهد. ما به تصاوير نياز داريم زيرا هم مخاطب را به خواندن تشويق كنند و هم باعث درك بهتر مطالب شوند. محتواي ويديويي:يكي از بهترين انواع محتوا، كه به عنوان محتواي مخاطب پسند اين روزها در حال رشد زيادي است تاثير بسيار زيادي در رشد شما دارد. زيرا مخاطبان علاقه دارند در كمترين زمان بيشترين اطلاعات مورد نياز خود را به دست آورند. شما با توليد يك ويديوي يك دقيقه اي ميتوانيد اطلاعاتي كه نياز به ساعتها چرخ زدن در اينترنت است را به مخاطبانتان بدهيد. در اين قسمت بايد بگويم ما تا كنون درباره دو محتوايي كه امروزه در شبكههاي مجازي پيشرفت زيادي داشته اند صحبت كرديم. برندها در حال يافتن روشهايي خلاقانه براي جذب مشتريان خود هستند. پس توليد اين دو نوع محتوا را فقط به وبسايتتان محدود نكنيد. محتواي متني:قديميترين و سادهترين روش براي توليد محتوا استفاده از توليد محتواي متني است. هرگز نبايد از اهميت متن غافل شد. كلمات هستند كه مخاطبان شما را جمع ميكنند. ايميل:يكي از روشهايي كه رو به رشد است استفاده از ايميل براي ارسال خبرنامههاي مختلف به مخاطبين است. شما ميتوانيد از بازديدكنندگان سايت خود بخواهيد تا ايميل خود را براي شما بگذارند و در كنار اين ميتوانيد با استفاده از ايميل ماركتينگ خبرنامههاي زيادي به كاربران خود سرتاسر جهان بفرستيد. حتي در صورت داشتن فروشگاه اينترنتي ميتوانيد تخفيفهاي ويژه خود را از طريق ايميل به اطلاع كاربران برسانيد. پادكست: اين روزها محبوبيت پادكستها در حال افزايش است، پادكستها يكي از بهترين روش رساندن اطلاعات و ... به كاربران هستن زيرا از آنها با گوش دادن به شما و احتمالا پرسش و پاسخهايي كه در ذهنشان است به مطلب مورد نظرشان ميرسند. وبينارها:با توجه به شرايط فعلي برگزاري وبينار ميتواند يكي از استراتژيهاي مناسب براي كسب و كار شما باشد. تعامل با مخاطبان از طريق وبينار استراتژي اي است كه همه بايد با آن آشنا شوند و دوست دارند آن را انجام دهد، و اين چيزي است كه مخاطبان ما هميشه درگير آن هستند. مانند پادكستها، ميزباني يا مشاركت با سازماني ديگر براي يك وبينار فرصتي خارق العاده است تا بازار هدف خود را به روشي معمولي، در عين حال آموزنده و با ارزش درگير كنيد. در همين روش ميتوانيد از محتواي متني و ويديويي نيز استفاده كنيد تا همه مخاطبان كيفيت كار شما را ببينند و علاوه بر آن مجذوب محتواي مفيد شما شوند به صورتي كه بعد از وبينار دنبال سايت يا شبكه اجتماعي شما براي برقراري ارتباط و تعامل با شما باشند. فرمت مناسب محتواي بازاريابيشما با توجه به هدف خود از بازاريابي محتوا ممكن است به يكي از اين موارد نياز بيشتري داشته باشيد. قالب مناسب محتواي بازاريابي شما بايد با توجه به اين نكته انتخاب شود. پس از اين مرحله بايد به سوال سوم پاسخ داد. شما با بررسي و تحليل برخي دادهها ميتوانيد مشخص كنيد كه گام بعدي احتمالي كاربران شما چيست؟ اگر نوع دستگاه مورد استفاده اكثريت آنها موبايل است احتمالا به دنبال اطلاعات خلاصه هستند. پس محتواي شما بايد در اين فرمت توليد شده باشد و همچنين فراخوانهاي شما در آن محتوا بايد متناسب با نياز كاربران موبايل باشد. اگر كاربر شما به دنبال محتواي آموزشي بوده محتواي شما بايد لينك هايي به صفحات مطالب مرتبط و مراحل بعدي آموزش داشته باشد و ليستهاي مفيد و متنوعي را در كنار ابزارهاي تعاملي در اختيار او قرار دهيد.
امتیاز:
بازدید: 0
هر چه وبسايت شما محتواي بيشتري داشته باشد، براي كلمات كليدي بيشتري از گوگل و ساير موتورهاي جستجو رتبه مي گيريد. گوگل تنها براي كلمات كليدي كه در سايت شما هستند ميتواند به شما رتبه بدهد. تنها كساني شانس ديده شدن دارند كه دائم در حال خلق يك محتوا جذاب و گيرا و در عين حال صميمي هستند و دارنده صفحات در وب سايت خود مي باشند. يافتن كلمات كليدي مرتبط به زمينه فعاليت وب سايت يكي از مهترين كارهايي مي باشد كه متخصص سئو و بهينه سازي وب سايت انجام مي دهد تا از طريق آن بتواند عناوين مناسبي براي صفحات وب سايت انتخاب نمايد و همچنين براي توليد محتواي وب سايت از اين عناوين و كلمات كليدي استفاده مي گردد. در صورتي كه در جستجوي كلمات كليدي مرتبط به زمينه شغلي خود هستيد تا در وب سايت خود از آنها استفاده نماييد مي توانيد به سايت Google Trends گوگل مراجعه نماييد. اين سايت مهمترين كلمات كليدي مرتبط به زمينه شغلي شما را در اختيار شما قرار مي دهد. كافي است به سايت مورد نظر مراجعه نمود و كلمه اصلي زمينه شغلي مورد نظر خود در باكس بالاي صفحه جستجو نماييد مثلا اگر شغل شما در رابطه با روانشناسي باشد. مي توانيد آن كلمه مورد نظر را در باكس جستجو نماييد. پس از انجام اين كار شما به صفحه ديگري ارجاع داده مي شويد در اين صفحه آمار مربوط به جستجوي كلمه اي كه شما وارد نموده ايد به شما نمايش داده مي شود. به بخش پايين صفحه يعني Related searches مراجعه نماييد تا اطلاعات مربوط به كلمات كليدي مربوط به كلمه كليدي جستجو شده خود را بيابيد. در اين بخش دو تب وجو دارد، Top و Rising كه تب Top به شما مهمترين كلمات كليدي مرتبط و تب Rising كلمات كليدي مرتبط به جستجوي شما را كه داراي رشد بسيار در جستجو كاربران مي باشد نمايش مي دهد. بازاريابي محتوا مي تواند گران و زمانبر باشدآيا تا به حال شنيده ايد كه براي پول درآوردن بايد پول خرج كنيد؟ درست است، اما بايد اين پول خرج كردن به نحوي هوشمندانه باشد و پول خود را دور نريزيد. مطمئناً ايجاد اينفوگرافيك هاي باكيفيت، پست گذاري به طور منظم، و هزينه كردن براي تبليغ محتوا از طريق سايت هاي مختلف ميتواند شروع خوبي باشد. اما اگر به بازگشت سرمايه و اثرات دراز مدتي كه بازاريابي محتوا مي تواند داشته باشد دقت كنيد متوجه مي شويد كه صرف زمان و هزينه براي آن كاملاً ارزش اقتصادي دارد. مطمئنا اگر ببينيد كه ترافيك ورودي وب سايتتان رو به افزايش است، رتبه شما در موتورهاي جستجو با گذر زمان افزايش پيدا مي كند، تعداد تماس هاي تلفني به كسب و كار شما بيشتر ميشود، و خريد هاي بيشتري از وبسايت شما انجام مي گردد، در خواهيد يافت كه اين يك استراتژي موثر بوده و ارزش هزينه كردن دارد. از بين هزاران محتوايي كه روانهي فضاي اينترنت ميشود، تنها تعداد محدودي ديده ميشود. بقيه محكوم به فراموش شدن و ناديده گرفته شدن هستند! اين هنر شماست كه امكان ديده شدن را به محتواي خود بدهيد. لازمه آن پاسخ به نياز مخاطب در عين حال لحني صميمي و گيرا داشتن است. شفافيت و صداقت عاملي مهم براي ديدن شدن محتواي شماست. آمارها در مورد بازاريابي محتوا چه مي گويند
نكته پايانيكاملاً واضح است كه بازاريابي محتوا همان چيزي است كه شما بايد زمان و پول خود را در حركت به سمت موفقيت بر روي آن صرف كنيد. اگر شما از همه قواعد لازم مانند توليد محتواي منحصر به فرد و با كيفيت پيروي نموده و لينك هاي طبيعي بگيريد، آنگاه لازم نيست درباره جريمه شدن از طرف الگوريتم گوگل نگران باشيد. بايد بدانيد مهمترين بخش يك پيام تأثيرگذار عنوان آن است. تعداد افرادي كه عنوان را ميخوانند، ۵ برابر كساني هستند كه كل متن را ميخوانند و از هر ۱۰ نفر، تنها ۲ نفر كل متن را خوانند.» اين سخن ديويد اگيلوي است ! شما با بهرهگيري از قدرت كلمات و نوشتن مخاطب را متقاعد و دعوت به اقدام ميكنيد گيرا، ساده و در عين حال تخصصي محتوا توليد كنيد . شما بواسطۀ بهكارگيري اين مهارت قرار است به نياز مخاطب تلنگري زده تا او را به حركت وادارد. كاري كنيد كه مخاطب خود را، در حال استفاده ازمحصول شما ببيند.
امتیاز:
بازدید: 0
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |